Nood? Bel: 06-53336074

Nationale Politie past (eindelijk) bezorgregeling kleding aan.

Het heeft even geduurd, om precies te zijn sinds februari 2016, maar de Nationale Politie heeft de bezorgregeling kleding aangepast. Eind 2015 heeft het ANPV bestuur in de eenheid Rotterdam een intern onderzoek ingesteld naar de klachten die er waren omtrent de bezorging van uniformkleding. Het regende klachten en deze situatie was niet uniek. Ook in andere eenheden waren meer dan genoeg klachten over dit onderwerp.Hierop is door de ANPV medio februari 2016 een uitgebreide brief naar de Minister gezonden met daarbij een brede motivatie waarom het anders zou moeten dan wat op dat moment te doen gebruikelijk was. 
 
De (schrijvende) pers dook ook massaal op dit onderwerp en veel collega’s lieten hun ongenoegen ook via dat medium blijken.‘Pakketten verdwenen, werden bij de buren afgegeven en het systeem bleek niet anoniem’ aldus Gerrit den Uyl, directeur van de PDC. Het snel aanpassen van de regeling bleek ‘te veel gevraagd’ immers er liep nog een rechtsgeldig bezorgcontract, nieuwe opties moesten onderzocht worden en vergeleken. En dat alles kost nu eenmaal (helaas) tijd, veel tijd. De druppel die de emmer deed overlopen was eind januari 2017 toen bij dagblad ‘De Stentor’ een pakket politieshirts werd afgeleverd. Een blunder in optima forma. Alles kwam toen in een stroomversnelling.
 
Wat wordt de nieuwe werkwijze ?
 
Per 1 juli 2017 is de huidige bezorgwijze gestopt via PostNL en krijgen collega’s de keuze: ze kunnen hun kleding laten bezorgen op één van de 40 aangewezen politiebureaus of thuis laten bezorgen via een beveiligde transportdienst. Met deze variant kunnen collega’s zelf kiezen welke wijze ze zelf het prettigst vinden.
 
Het bestuur van de ANPV is blij dat de oude werkwijze ten einde is gekomen. Ook het nieuwe systeem, zelf ophalen op één van de 40 aangewezen politiebureaus of het thuis laten bezorgenjze kan op instemming rekenen van de ANPV. Wij hopen dat hiermee de problemen opgelost zijn.